En vändning i livet?


Varför ska man egentligen leva? Vad väntar jag på ska hända? Jag har levt i 17 år nu och vad har egentligen förändrats? Jag har blivit äldre, börjat på nya skolor, lärt känna nya människor, vänner, vissa har försvunnit, andra är fortfarande kvar. Jag har utvecklat en ätstörning och nu, ska jag försöka bli fri från den.

Men vad spelar allt detta för roll? Jag vaknar fortfarande upp varje dag, i samma familj och ingenting har någonsin förändrats. Jag menar, saker har ju naturligtvis hänt, men inget har egentligen spelat någon roll. Vad är det då för mening med livet? Det känns som alla andra upplever massor med saker som förändrar hela deras liv, till det bättre eller till det sämre, men inte mig. Skulle jag få ut den här jävla ätstörningen ur mitt huvud, vad skulle hända då?
 Antagligen skulle jag bara vara tillbaka för ett år sedan, fast med aningen mer ångest.
Månader med hunger, yrsel, kramp, trötthet. Men vad gör de egentligen för skillnad?

Jag vill att mitt liv ska börja. Jag antar att den viljan faktiskt är något posistivt. Jag har vill i alla fall inte att mitt liv ska sluta. Tror jag.


Kommentarer
Postat av: Nikki

Välkommen till bloggvärlden och lycka till i kampen mot ÄS-monstret!



// Nikki

2008-11-10 @ 16:10:06
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0