Tycka om sin egen kropp?

När vändpunkten kom för mig angående min ÄS, så kom också något jobbigt.

Från att ha tyckt att man är för stor ska man helst tycka att man nu är för smal, för att våga gå upp i vikt. Jag vill kunna tycka att min kropp är OK (skämt?). Men får man bara försöka göra det när man gått upp 5 kilo? Åh, så fuckat.
 
Jag vågar INTE försöka gå upp i vikt, dvs äta mer än vad jag gör nu. För nu äter jag ju typ som en vanlig männiksa, men tänk om jag gr som läkaren säger: ta fetaste yoghurten, ät nötter, ta en extra ostskiva, ät lite glass på kvällen, OCH JAG SVÄLLER UPP SOM EN BALLONG? Ångest ångest ångest.

Jag vill inte väga mig. Jag vill bara vara som när jag var liten och spinkig som en pinne trots att man käka pan pizza till mellis varje dag. Då jag tyckte Coca cola light smakade äckligt och skramlade ihop mynt för att ha råd för att gå och köpa en bulle på rasten.

Kommentarer
Postat av: Nikki

Hon e jobbigt söt å snygg! å smal... suckar..

2008-11-15 @ 23:44:23
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0